Plan lekcji: Dodawanie i odejmowanie za pomocą obrazków

4 października 2021

Uczniowie będą tworzyć i rozwiązywać problemy z dodawaniem i odejmowaniem za pomocą obrazków przedstawiających przedmioty.

Klasa:

Przedszkole

Czas trwania:

Jedna godzina lekcyjna, 45 minut długości

Materiały:

  • Naklejki z wakacji lub wycięte obrazki z wakacji
  • Papier
  • Klej
  • Kartki papieru
  • Duże kawałki białego papieru konstrukcyjnego

Słownictwo kluczowe:

dodawać, odejmować, razem, odejmować

Cele:

Uczniowie będą tworzyć i rozwiązywać zadania na dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem obrazków przedmiotów.

Spełnione standardy:

K.OA.2: Rozwiązywanie problemów z dodawaniem i odejmowaniem oraz dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 10, np. używając przedmiotów lub rysunków do przedstawienia problemu.

Wprowadzenie do lekcji

Przed rozpoczęciem tej lekcji należy zdecydować, czy chcemy się skupić na okresie świątecznym, czy też nie. Ta lekcja może być łatwo przeprowadzona z innymi obiektami, więc po prostu zastąp odniesienia do Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku innymi datami lub obiektami.

Na początku zapytaj uczniów, co ich ekscytuje w związku ze zbliżającym się okresem świątecznym. Zapisz na tablicy długą listę ich odpowiedzi. Można je później wykorzystać do napisania prostej historyjki podczas zajęć.

Procedura krok po kroku

  1. Użyj jednego z przedmiotów z listy, którą uczeń wybrał podczas burzy mózgów, aby rozpocząć modelowanie problemów z dodawaniem i odejmowaniem. Na przykład, picie gorącej czekolady może być na liście. Na kartce papieru zapisz: "Mam jeden kubek gorącej czekolady. Mój kuzyn ma jeden kubek gorącej czekolady. Ile kubków gorącej czekolady mamy razem?". Narysuj na papierze wykresowym jeden kubek, napisz znak dodawania, a następnie obrazek drugiego kubka. Poproś uczniów, aby powiedzieli, ile kubków jest razem. W razie potrzeby policz razem z nimi: "One, two cups of hot chocolate". Zapisz "= 2 cups" obok swoich obrazków.
  2. Przejdźcie do kolejnego przedmiotu. Jeśli dekorowanie choinki jest na liście uczniów, zamień to w problem i zapisz na innej kartce papieru wykresowego. "Włożyłem dwie ozdoby na choinkę. Moja mama włożyła trzy ozdoby na choinkę. Ile ozdób umieściłyśmy razem na choince?". Narysuj obrazek dwóch prostych ozdób kulkowych + trzy ozdoby = , następnie policz z uczniami: "One, two, three, four, five ornaments on the tree." Zapisz "= 5 ornamentów".
Kontynuuj modelowanie z kilkoma innymi przedmiotami, które uczniowie mają na liście z burzy mózgów. Kiedy uznasz, że większość z nich jest gotowa do rysowania lub używania naklejek, aby przedstawić swoje własne przedmioty, daj im problem do zapisania i rozwiązania. "Zapakowałem trzy prezenty dla mojej rodziny. Moja siostra zapakowała dwa prezenty. Ile w sumie zapakowałyśmy?". Poproś uczniów, aby zapisali problem, który stworzyliście w kroku 4. Jeśli mają naklejki przedstawiające prezenty, mogą zapisać trzy prezenty, znak +, a następnie dwa kolejne prezenty. Jeśli nie mają naklejek, mogą po prostu narysować kwadraty na prezenty. Przejdź się po klasie, gdy uczniowie rysują te zadania i pomóż im, jeśli brakuje im znaku dodawania, znaku równości lub nie są pewni, od czego zacząć. Zanim przejdziemy do odejmowania, przeprowadź jeszcze jeden lub dwa przykłady dodawania, zapisując problem i odpowiedź na papierze konstrukcyjnym. Zamodeluj odejmowanie na kartce papieru. "Włożyłem sześć pianek do mojej gorącej czekolady". Narysuj kubek z sześcioma piankami marshmallows. "Zjadłem dwie pianki." Przekreśl dwie pianki marshmallows. "Ile mi zostało?". Policz razem z nimi: "One, two, three, four marshmallows are left". Narysuj kubek z czterema piankami marshmallows i napisz cyfrę 4 po znaku równości. Powtórz ten proces z podobnym przykładem, takim jak: "Mam pięć prezentów pod choinką. Otworzyłem jeden. Ile mi zostało?". W miarę przechodzenia przez problemy z odejmowaniem, zacznij kazać uczniom zapisywać problemy i odpowiedzi za pomocą swoich naklejek lub rysunków, tak jak piszesz je na papierze wykresowym. Jeśli uznasz, że uczniowie są gotowi, na koniec lekcji połącz ich w pary lub małe grupy i poproś, aby napisali i narysowali swoje własne zadanie. Poproś uczniów, aby podeszli w parach i podzielili się swoimi problemami z resztą klasy. Umieść rysunki uczniów na tablicy.

Praca domowa/ocena:

Nie ma pracy domowej na tę lekcję.

Ocena:

Gdy uczniowie pracują, chodź po klasie i omawiaj z nimi ich pracę. Rób notatki, pracuj z małymi grupami i odciągaj na bok uczniów, którzy potrzebują pomocy. Zacytuj ten artykuł Format mla apa chicago Twój cytat Jones, Alexis. "Plan lekcji: Addition and Subtraction with Pictures." ThoughtCo, Sep. 9, 2021, thoughtco.com/addition-and-subtraction-lesson-plan-p2-2312847. Jones, Alexis. (2021, 9 września). Lesson Plan: Addition and Subtraction with Pictures (Dodawanie i odejmowanie z obrazkami). Retrieved from https://www.thoughtco.com/addition-and-subtraction-lesson-plan-p2-2312847. Jones, Alexis. "Lesson Plan: Addition and Subtraction with Pictures." ThoughtCo. https://www.thoughtco.com/addition-and-subtraction-lesson-plan-p2-2312847 (accessed September 9, 2021). kopia cytatu

image

Wojciech Kowal

Redakcja lingua-projekt.pl