Plan lekcji dla nauczycieli uczących się wartości miejsc na trzech cyfrach
W tym scenariuszu lekcyjnym uczniowie drugiej klasy rozwijają swoje zrozumienie wartości miejsc poprzez identyfikowanie, co oznacza każda cyfra w trzycyfrowej liczbie. Lekcja trwa jedną 45-minutową lekcję. Materiały zawierają:
- Zwykły papier do zeszytu lub dziennik matematyczny
- Klocki o podstawie 10 lub stemple do klocków o podstawie 10
- Karteczki z zapisanymi cyframi od 0 do 9
Cel
Celem tej lekcji jest zrozumienie przez uczniów, co oznaczają trzy cyfry liczby w zakresie jedynek, dziesiątek i setek oraz umiejętność wyjaśnienia, w jaki sposób uzyskali odpowiedzi na pytania dotyczące większych i mniejszych liczb.
Standard Wykonania:
Zrozumienie, że trzy cyfry liczby trzycyfrowej reprezentują ilości setek, dziesiątek i jedynek, np. 706 równa się 7 setkom, 0 dziesiątkom i 6 jedynkom.Wprowadzenie
Napisz na tablicy 706, 670, 760 i 607. Poproś uczniów, aby napisali na kartkach o tych czterech liczbach. Zapytaj: "Która z tych liczb jest największa? Która liczba jest najmniejsza?"
Procedura krok po kroku
- Daj uczniom kilka minut na przedyskutowanie swoich odpowiedzi z partnerem lub osobą siedzącą przy stole. Następnie poproś uczniów, aby przeczytali na głos to, co napisali na swoich kartkach i wyjaśnili klasie, w jaki sposób obliczyli większe lub mniejsze liczby. Poproś uczniów, aby zdecydowali, jakie dwie liczby znajdują się pośrodku. Po tym, jak uczniowie mieli okazję przedyskutować to pytanie z partnerem lub z członkami grupy, ponownie poproś o odpowiedź całą klasę.
- Przedyskutuj, co oznaczają cyfry w każdej z tych liczb i jak ich umiejscowienie jest bardzo ważne dla danej liczby. Cyfra 6 w liczbie 607 jest zupełnie inna niż 6 w liczbie 706. Można to podkreślić pytając uczniów, czy woleliby mieć 6 w pieniądzu z 607 czy z 706.
- Na tablicy lub na rzutniku multimedialnym przedstaw model liczby 706, a następnie poproś uczniów o narysowanie liczby 706 i innych liczb za pomocą klocków lub znaczków o podstawie 10. Jeśli żaden z tych materiałów nie jest dostępny, można przedstawić setki używając dużych kwadratów, dziesiątki rysując linie, a jedynki rysując małe kwadraty.
Praca domowa
Poproś uczniów, aby narysowali pięć wybranych przez siebie liczb trzycyfrowych, używając kwadratów dla setek, linii dla dziesiątek i małych kwadratów dla jedynek.
Ocena
Chodząc po klasie, rób notatki na temat uczniów, którzy mają problemy z tą koncepcją. W dalszej części tygodnia można wygospodarować czas na spotkanie z nimi w małych grupach lub - jeśli jest ich kilku - przeprowadzić lekcję w późniejszym terminie.
Zacytuj ten artykuł Format mla apa chicago Twój cytat Jones, Alexis. "A Lesson Plan for Teaching Three-Digit Place Value." ThoughtCo, Aug. 4, 2021, thoughtco.com/three-digit-place-value-lesson-plan-2312856. Jones, Alexis. (2021, 4 sierpnia). A Lesson Plan for Teaching Three-Digit Place Value. Retrieved from https://www.thoughtco.com/three-digit-place-value-lesson-plan-2312856. Jones, Alexis. "A Lesson Plan for Teaching Three-Digit Place Value." ThoughtCo. https://www.thoughtco.com/three-digit-place-value-lesson-plan-2312856 (accessed September 9, 2021). kopia cytatu