Nie jest to firma cyfrowa? Musisz mieć strategię, żeby nią zostać... albo być kolejną ofiarą COVID-19.

3 września 2020

Istnieje prawdopodobieństwo, że w ciągu ostatnich dwóch tygodni brałeś udział w jednym lub więcej konferencji online tylko po to, aby nadrobić zaległości w nauce lub dlatego, że miałeś zamiar uczestniczyć w wydarzeniu, które stało się wirtualne. Pozwólcie, że zapytam, jak wyglądało to doświadczenie? Czy uzyskaliście takie same spostrzeżenia, jakie mieliście podczas wydarzenia na żywo?

Jest wiele firm, które próbują złagodzić skutki wybuchu koronaawirusa, tworząc własne doświadczenia cyfrowe. W ramach naszej misji zapełnienia luki komunikacyjnej na całym świecie, a teraz jest idealny czas na opracowanie strategii, jak Twoja firma może przejść na technologię cyfrową. Większość konferencji na całym świecie została odwołana, a wiele z nich jest w trakcie przekształcania w wydarzenia wirtualne.

Problem z wirtualnymi konferencjami polega na próbie zaangażowania ludzi. Nasza uwaga jest krótka i staje się coraz krótsza, ponieważ przytłacza nas informacja ze wszystkich stron: urządzeń mobilnych, poczty elektronicznej, mediów społecznościowych, portali informacyjnych, itp. Musimy być niezwykle selektywni w tym, co wpuszczamy, i rozumieć, jak wolimy konsumować i wprowadzać informacje. Typowa prezentacja typu "slide to slajd" nie jest w stanie jej przeciąć, jeśli chcemy zaangażować w nią naszych odbiorców.

Istnieje wiele rodzajów wirtualnych wydarzeń, od krótkich sesji pytań i odpowiedzi, przez wielojęzyczne webinaria, po serię wirtualnych konferencji, a nawet tutoriali w transmisji na żywo. Nie ma znaczenia, który z nich zdecydujesz się wyprodukować, najważniejsze jest, aby stworzyć atrakcyjną historię, która utrzymuje publiczność zaangażowana. Kim jest twoja publiczność? Jaka jest wiadomość, którą chcesz dostarczyć? Jakiego rodzaju doświadczenie masz nadzieję zaoferować?

Na przykład, zamiast mówić o nowym produkcie Twojej firmy, dlaczego nie skupisz się na interaktywnych narzędziach, aby zapewnić unikalne doświadczenie z każdym z odbiorców. Pomyśl o swoim wirtualnym wydarzeniu tak, jak podejdziesz do filmu: najpierw stwórz interesujący scenariusz, następnie rzuć części, a na koniec wykorzystaj technologię na swoją korzyść. Jeśli sprawisz, że treść będzie zabawna, największe szanse są takie, że nie tylko zostanie doceniona, ale będzie również udostępniona innym. Upewnij się, że treść, którą przekazujesz, jest zgodna z zainteresowaniami docelowych odbiorców, a także, że pasuje do głosu Twojej marki oraz docelowych perspektyw i klientów.

Poniżej znajdziesz wskazówki dotyczące hostingu wirtualnych wydarzeń oraz sposobów na pokonanie typowych wyzwań informatycznych.

  1. Jaki rodzaj wydarzenia chcesz zaoferować? Czy jest to webinar, konferencja, spotkanie networkingowe, czy też kurs szkoleniowy? Najpierw powinieneś zdecydować, z jakiej platformy korzystać; niektóre z nich to transmisja na żywo i czaty, na których uczestnicy mogą zadawać pytania. Opcje te obejmują:
    • YouTube Livestream: to jest bezpłatne i proste
    • Zoom: jeden gospodarz, czat grupowy i obejmuje około 10 000 uczestników tylko z widokiem
    • 6Connex: dostępny w każdej przeglądarce lub urządzeniu, zawiera analizę w czasie rzeczywistym i posiada wirtualny czat kabinowy
    • Demio: można go używać do nagranych wcześniej lub żywych webinarów, zawiera prywatną rozmowę, przyciski połączeń do akcji i inne funkcje
    • Brella: Prelegenci, multitrackowe agendy, sponsorzy, indywidualne strumienie i inne, są obsługiwane przez to centrum dla wirtualnych konferencji.
    • HeySummit: Zbuduj stronę startową, głośniki pokładowe, zarejestruj uczestników i wiele innych. Zauważ, że to rozwiązanie pomaga w pakowaniu wirtualnych wydarzeń, ale trzeba będzie zintegrować to z narzędziami do transmisji na żywo.
    • Wskakuj: Ta platforma all-in-one live events obejmuje wszystko, od wydarzeń sieciowych, spotkań, targów, webinarów, transmisji na żywo i wielu innych.
  2. Wybierz odpowiednią datę i godzinę. Zrób trochę badań, weź pod uwagę strefy czasowe, nie ustalaj daty, kiedy ewentualni konkurenci mogą być gospodarzami innego wydarzenia. Hej! Dlaczego nie zamienisz swojego wydarzenia na żywo w serię? Konsekwencja zwiększa świadomość marki.
  3. Promuj imprezę, określ kluczowe punkty sprzedaży, które impreza ma do zaoferowania. Wysyłaj zaproszenia i dziel się szczegółami wydarzenia za pośrednictwem poczty elektronicznej i mediów społecznościowych, a nawet napisz o nim artykuł i umieść go na swoim blogu. Jeśli planujesz uruchomić reklamy, skieruj je strategicznie.
  4. Przetestuj wszystko, sprzęt, jakość audio i wideo, połączenie internetowe. Bądź przygotowany na problemy techniczne.

Wirtualne wydarzenia poszerzają twój zasięg. Niektóre organizacje zwiększyły swój zasięg 50x, symulując transmisję konferencji/wydarzenia do kanałów społecznościowych takich jak YouTube, LinkedIn i Facebook. Pozwoli to tym, którzy w normalnych okolicznościach nie mogliby w nich uczestniczyć, mieć szansę doświadczenia tego, co Twoja organizacja ma do zaoferowania, co poprawi ich życie lub sposób prowadzenia działalności. W końcu, pomyśl o wezwaniu do planu działania na koniec wirtualnego wydarzenia, przekonwertować swoją publiczność, ułatwiając ankietę na żywo, a może konkurs!

Transmisja na żywo wirtualnego wydarzenia nie musi być zastraszająca, jeśli zastosujesz się do powyższych wytycznych, z odpowiednią platformą i wsparciem, będzie to zabawa i doświadczenie edukacyjne zarówno dla Twojego zespołu, jak i dla Twojej publiczności. Jeśli chcesz zdemokratyzować doświadczenie swojej publiczności i dotrzeć do innych osób mówiących w danym języku, Idea Translations może pomóc w przepisywaniu i tworzeniu napisów do Twojego audio. Mamy duże doświadczenie w pracy z kursami szkoleniowymi online.

image

Wojciech Kowal

Redakcja lingua-projekt.pl