Plan lekcji: Pole powierzchni i obwód

20 października 2021

Uczniowie stosują wzory na pole powierzchni i obwód prostokątów, aby stworzyć ogrodzenie, w którym można umieścić (wymyślone) zwierzątko.

Klasa

Czwarta klasa

Czas trwania

Dwa okresy lekcyjne

Materiały

  • Papier graficzny
  • Papier graficzny przezroczysty
  • Rzutnik
  • Okólniki z cenami płotów lub dostęp do Internetu

Kluczowe słownictwo

Pole powierzchni, obwód, mnożenie, szerokość, długość

Cele

Uczniowie stosują wzory na pole powierzchni i obwód prostokątów, aby stworzyć ogrodzenie i obliczyć, ile ogrodzenia trzeba kupić.

Spełnione standardy

4.MD.3 Stosowanie wzorów na pole powierzchni i obwód prostokątów w rzeczywistych i matematycznych problemach. Na przykład, znalezienie szerokości prostokątnego pokoju, biorąc pod uwagę pole podłogi i długość, poprzez potraktowanie wzoru na pole jako równania mnożenia z nieznanym czynnikiem.

Wprowadzenie do lekcji

Zapytaj uczniów, czy mają w domu zwierzęta domowe. Gdzie mieszkają te zwierzęta? Gdzie one chodzą, kiedy wy jesteście w szkole, a dorośli w pracy? Jeśli nie masz zwierzątka, gdzie byś je umieścił, gdybyś je miał?

Procedura krok po kroku

  1. Tę lekcję najlepiej przeprowadzić po tym, jak uczniowie zapoznają się z pojęciem powierzchni. Powiedz uczniom, że mają stworzyć ogrodzenie dla swojego nowego kota lub psa. Jest to ogrodzenie, na którym zwierzę będzie mogło się bawić, ale musi być ono zamknięte, aby było bezpieczne w ciągu dnia.
  2. Aby rozpocząć lekcję, poproś uczniów, aby pomogli Ci stworzyć pióro o powierzchni 40 stóp kwadratowych. Każdy kwadrat na papierze graficznym powinien reprezentować jedną stopę kwadratową, co pozwoli uczniom po prostu policzyć kwadraty, aby sprawdzić swoją pracę. Zacznij od stworzenia prostokątnego długopisu, co pozwoli na zapoznanie się ze wzorem na pole powierzchni. Na przykład, pióro może mieć wymiary 5 stóp na 8 stóp, co da w rezultacie pióro o powierzchni 40 stóp kwadratowych.
  3. Po utworzeniu tego prostego pióra na tablicy, poproś uczniów, aby zastanowili się, jaki byłby obwód tego ogrodzenia. Ile stóp ogrodzenia potrzeba by było, aby stworzyć ten płot?
  4. Modeluj i zastanawiaj się na głos, wykonując kolejny układ na tablicy. Gdybyśmy chcieli stworzyć bardziej kreatywny kształt, co dałoby kotu lub psu najwięcej miejsca? Co byłoby najciekawsze? Poproś uczniów, aby pomogli ci skonstruować kolejne ogrodzenia i zawsze sprawdzaj pole powierzchni i obliczaj obwód.
Przypomnij uczniom, że będą musieli kupić ogrodzenie na teren, który stworzą dla swojego zwierzaka. Drugi dzień zajęć będzie poświęcony na obliczenie obwodu i kosztu ogrodzenia. Powiedz uczniom, że mają do dyspozycji 60 stóp kwadratowych. Powinni pracować samodzielnie lub w parach, aby stworzyć jak najciekawszy i jak najbardziej przestronny teren do zabawy dla swojego zwierzaka, który musi mieć 60 stóp kwadratowych. Pozostałą część lekcji przeznacz na wybranie figury i narysowanie jej na papierze graficznym. Następnego dnia oblicz obwód ogrodzenia. Poproś kilku uczniów, aby przyszli do klasy i pokazali swój projekt oraz wyjaśnili, dlaczego zrobili to w ten sposób. Następnie podziel uczniów na grupy dwu- lub trzyosobowe, aby sprawdzić poprawność ich obliczeń. Nie należy przechodzić do następnej części lekcji bez dokładnych wyników obliczeń pola powierzchni i obwodu. Oblicz koszty ogrodzenia. Korzystając z okólnika Lowe's lub Home Depot, poproś uczniów, aby wybrali konkretny płot, który im się podoba. Pokaż im, jak obliczyć cenę ich ogrodzenia. Jeśli na przykład ogrodzenie, które im się podoba kosztuje $10.00 za stopę, powinni pomnożyć tę kwotę przez całkowitą długość swojego ogrodzenia. W zależności od tego, jakie są oczekiwania w klasie, uczniowie mogą używać kalkulatorów w tej części lekcji.

Praca domowa/ocena

Poproś uczniów o napisanie w domu paragrafu o tym, dlaczego ułożyli swoje ogrodzenia w taki sposób. Kiedy skończą, wywieś je na korytarzu wraz z rysunkami ogrodzeń.

Ocena

Ocena tej lekcji może być przeprowadzona w trakcie pracy uczniów nad swoimi planami. Usiądź z jednym lub dwoma uczniami na raz, aby zadać pytania, takie jak: "Dlaczego zaprojektowałeś swój kojec w ten sposób?". "Ile miejsca będzie miał twój zwierzak, żeby się wybiegać?". "Jak obliczysz, jak długie będzie ogrodzenie?". Użyj tych notatek, aby zdecydować, kto potrzebuje dodatkowej pracy nad tą koncepcją, a kto jest gotowy do bardziej wymagającej pracy.

Zacytuj ten artykuł Format mla apa chicago Twój cytat Jones, Alexis. "Plan lekcji: Area and Perimeter." ThoughtCo, Aug. 4, 2021, thoughtco.com/area-and-perimeter-lesson-plan-2312843. Jones, Alexis. (2021, 4 sierpnia). Lesson Plan: Area and Perimeter. Retrieved from https://www.thoughtco.com/area-and-perimeter-lesson-plan-2312843. Jones, Alexis. "Lesson Plan: Area and Perimeter." ThoughtCo. https://www.thoughtco.com/area-and-perimeter-lesson-plan-2312843 (accessed September 9, 2021). kopia cytatu

image

Wojciech Kowal

Redakcja lingua-projekt.pl