Plan lekcji: Pole powierzchni i obwód
Uczniowie stosują wzory na pole powierzchni i obwód prostokątów, aby stworzyć ogrodzenie, w którym można umieścić (wymyślone) zwierzątko.
Klasa
Czwarta klasa
Czas trwania
Dwa okresy lekcyjne
Materiały
- Papier graficzny
- Papier graficzny przezroczysty
- Rzutnik
- Okólniki z cenami płotów lub dostęp do Internetu
Kluczowe słownictwo
Pole powierzchni, obwód, mnożenie, szerokość, długość
Cele
Uczniowie stosują wzory na pole powierzchni i obwód prostokątów, aby stworzyć ogrodzenie i obliczyć, ile ogrodzenia trzeba kupić.
Spełnione standardy
4.MD.3 Stosowanie wzorów na pole powierzchni i obwód prostokątów w rzeczywistych i matematycznych problemach. Na przykład, znalezienie szerokości prostokątnego pokoju, biorąc pod uwagę pole podłogi i długość, poprzez potraktowanie wzoru na pole jako równania mnożenia z nieznanym czynnikiem.
Wprowadzenie do lekcji
Zapytaj uczniów, czy mają w domu zwierzęta domowe. Gdzie mieszkają te zwierzęta? Gdzie one chodzą, kiedy wy jesteście w szkole, a dorośli w pracy? Jeśli nie masz zwierzątka, gdzie byś je umieścił, gdybyś je miał?
Procedura krok po kroku
- Tę lekcję najlepiej przeprowadzić po tym, jak uczniowie zapoznają się z pojęciem powierzchni. Powiedz uczniom, że mają stworzyć ogrodzenie dla swojego nowego kota lub psa. Jest to ogrodzenie, na którym zwierzę będzie mogło się bawić, ale musi być ono zamknięte, aby było bezpieczne w ciągu dnia.
- Aby rozpocząć lekcję, poproś uczniów, aby pomogli Ci stworzyć pióro o powierzchni 40 stóp kwadratowych. Każdy kwadrat na papierze graficznym powinien reprezentować jedną stopę kwadratową, co pozwoli uczniom po prostu policzyć kwadraty, aby sprawdzić swoją pracę. Zacznij od stworzenia prostokątnego długopisu, co pozwoli na zapoznanie się ze wzorem na pole powierzchni. Na przykład, pióro może mieć wymiary 5 stóp na 8 stóp, co da w rezultacie pióro o powierzchni 40 stóp kwadratowych.
- Po utworzeniu tego prostego pióra na tablicy, poproś uczniów, aby zastanowili się, jaki byłby obwód tego ogrodzenia. Ile stóp ogrodzenia potrzeba by było, aby stworzyć ten płot?
- Modeluj i zastanawiaj się na głos, wykonując kolejny układ na tablicy. Gdybyśmy chcieli stworzyć bardziej kreatywny kształt, co dałoby kotu lub psu najwięcej miejsca? Co byłoby najciekawsze? Poproś uczniów, aby pomogli ci skonstruować kolejne ogrodzenia i zawsze sprawdzaj pole powierzchni i obliczaj obwód.
Praca domowa/ocena
Poproś uczniów o napisanie w domu paragrafu o tym, dlaczego ułożyli swoje ogrodzenia w taki sposób. Kiedy skończą, wywieś je na korytarzu wraz z rysunkami ogrodzeń.
Ocena
Ocena tej lekcji może być przeprowadzona w trakcie pracy uczniów nad swoimi planami. Usiądź z jednym lub dwoma uczniami na raz, aby zadać pytania, takie jak: "Dlaczego zaprojektowałeś swój kojec w ten sposób?". "Ile miejsca będzie miał twój zwierzak, żeby się wybiegać?". "Jak obliczysz, jak długie będzie ogrodzenie?". Użyj tych notatek, aby zdecydować, kto potrzebuje dodatkowej pracy nad tą koncepcją, a kto jest gotowy do bardziej wymagającej pracy.
Zacytuj ten artykuł Format mla apa chicago Twój cytat Jones, Alexis. "Plan lekcji: Area and Perimeter." ThoughtCo, Aug. 4, 2021, thoughtco.com/area-and-perimeter-lesson-plan-2312843. Jones, Alexis. (2021, 4 sierpnia). Lesson Plan: Area and Perimeter. Retrieved from https://www.thoughtco.com/area-and-perimeter-lesson-plan-2312843. Jones, Alexis. "Lesson Plan: Area and Perimeter." ThoughtCo. https://www.thoughtco.com/area-and-perimeter-lesson-plan-2312843 (accessed September 9, 2021). kopia cytatu