Zdjęcie profilowe, nazwa i tagline: dlaczego są ważne

1 listopada 2021

Szukanie tłumacza na platformie z ponad milionem użytkowników może być trudne, a wyróżnienie się z tłumu może być postrzegane jako zadanie niemożliwe do wykonania. Jest jednak kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na poznanie nowych klientów w ProZ.com, a które nie wymagają zbyt wiele czasu ani wysiłku.

Jeśli jednym z Twoich celów zawodowych w ProZ.com jest poznawanie klientów, pierwszą rzeczą, którą powinieneś wiedzieć jest to, że głównym źródłem kontaktu z klientami jest katalog freelancerów. Oznacza to, że większość ofert pracy, które przechodzą przez stronę dzieje się, gdy potencjalny klient przeszukuje katalog i kontaktuje się ze sprzedawcami, którzy pasują do jego wymagań bezpośrednio poprzez ich profile. I tutaj jest to, gdzie nie dobry, ale wielki profil staje się naprawdę ważne.

Aby mieć świetny profil powinieneś zacząć od skupienia się na trzech głównych informacjach, które potencjalny klient zobaczy jako pierwsze odwiedzając stronę Twojego profilu - informacje, które są również widoczne w katalogu: Twoje zdjęcie profilowe, Twoje imię i nazwisko oraz Twój tagline. Te Są to najbardziej widoczne części Twojego profilu, informacje, które każdy zobaczy nawet bez otwierania strony profilu, czyli z cytatów, które wysyłasz poprzez system dodawania ofert pracy, w KudoZ, na forach i innych obszarach witryny.

Zdjęcie, imię i nazwisko oraz tagline widziane przez odwiedzających profil.

Zdjęcie, imię i nazwisko oraz tagline widziane przez użytkowników katalogu.

Zdjęcie, imię i nazwisko oraz tagline widziane przez osoby zamieszczające ogłoszenia o pracę w ofertach pracy online.

Po pierwsze, Twoje zdjęcie profilowe

Wybierz profesjonalne zdjęcie, najlepiej z gładkim tle i pokazując swoją twarz. Jeśli nie czujesz się komfortowo pokazując swoją twarz publicznie, zawsze możesz użyć zdjęcia związanego z Twoją dziedziną wiedzy, profesjonalnego logo, a nawet awatara, który reprezentuje Ciebie lub usługi, które oferujesz. Pamiętaj jednak, że jest to profesjonalny profil i Twoje zdjęcie musi to odzwierciedlać.

Aby edytować swoje zdjęcie profilowe, przejdź do strony swojego profilu i kliknij na zdjęcie. Spowoduje to załadowanie narzędzia do aktualizacji profilu, pozwalającego na przesłanie nowego zdjęcia.

Po drugie, wprowadź swoje prawdziwe imię i nazwisko

Ważne jest, aby outsourcerzy znali imię i nazwisko swoich dostawców usług, dzięki czemu mogą zbudować zaufanie i stworzyć bardziej osobisty kontakt z osobą, która kryje się za profilem.

Aby wprowadzić swoje prawdziwe imię i nazwisko - lub wybrać opcję pokazywania prawdziwego imienia i nazwiska zamiast nazwy użytkownika - kliknij na zakładkę Profile updater na stronie swojego profilu, a następnie w sekcji Identity wpisz swoje imię, nazwisko i środek. Następnie wybierz opcję pokazywania go "Wszystkim" (lub przynajmniej "Tylko dla outsourcerów") i kliknij na Zapisz i zaktualizuj profil na dole strony, aby zapisać swoje preferencje.

Na koniec, ale nie mniej ważne, stwórz atrakcyjny tagline

Pomyśl o tagline, który może przyciągnąć uwagę Twoich potencjalnych klientów. Pomyśl o tym tak, jakbyś pisał krótki opis produktu. W tym przypadku, produkt jest twoja usługa. Staraj się nie używać zwrotów takich jak "szybko i dokładnie" lub "profesjonalny usługodawca", ponieważ są one dane. Zamiast tego powinieneś użyć czegoś bardziej osobistego, stwierdzenia, które odróżni Cię od reszty kolegów.

Aby edytować swój tagline, po prostu kliknij na mały ołówek obok niego na stronie Twojego profilu. Aby zlokalizować swój tagline na inne języki, przejdź do sekcji Tagline(s) w aktualizatorze profilu. Członkowie ProZ.com mogą wprowadzać linie przewodnie w tak wielu językach, jak ich profil. Potrzebujesz trochę inspiracji? Kliknij tutaj, aby zobaczyć tagline'y innych użytkowników według słów kluczowych i języków.

A jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat tego jak w pełni wykorzystać swój profil ProZ.com, sprawdź ten film:


¿Necesitas tips en español para completar tu perfil? Haz clic aquí.

image

Wojciech Kowal

Redakcja lingua-projekt.pl