Plan lekcji w przedszkolu dotyczący nauczania niestandardowych pomiarów

14 października 2021

Klasa:

Przedszkole

Czas trwania:

1 godzina lekcyjna

Kluczowe słownictwo:

miara, długość

Cele:

Uczniowie użyją niestandardowej miary (spinaczy do papieru), aby zmierzyć długość kilku obiektów.

Spełnione standardy

1.MD.2. Wyrażanie długości obiektu jako liczby całkowitej jednostek długości, poprzez układanie wielu kopii krótszego obiektu (jednostki długości koniec do końca); rozumienie, że miara długości obiektu jest liczbą jednostek długości o tej samej wielkości, które obejmują go bez przerw lub nakładania się. Ograniczenie do kontekstów, w których mierzony obiekt jest rozpięty przez całą liczbę jednostek długości bez przerw lub nakładania się.

Wprowadzenie do lekcji

Zadaj uczniom to pytanie: "Chcę narysować duży obrazek na tej kartce papieru. Jak mogę się dowiedzieć, jak duża jest ta kartka papieru? Gdy uczniowie podają pomysły, możesz je zapisywać na tablicy, aby ewentualnie połączyć ich pomysły z lekcją danego dnia. Jeśli są daleko w swoich odpowiedziach, możesz poprowadzić ich bliżej, mówiąc takie rzeczy, jak: "Well, how does your family or the doctor figure out how big you are?".

Materiały

  • Jednocalowe spinacze do papieru
  • Karty do indeksowania
  • Kartki papieru 8.5x11 dla każdego ucznia
  • Ołówki
  • Przezroczystość
  • Rzutnik

Procedura krok po kroku

  1. Używając przezroczystości, kart indeksowych i spinaczy do papieru, pokaż uczniom, jak pracować od końca do końca, aby znaleźć długość przedmiotu. Umieść jeden spinacz obok drugiego i kontynuuj, aż zmierzysz długość kartki. Poproś uczniów, aby razem z Tobą policzyli na głos, ile spinaczy odpowiada długości karty.
  2. Poproś ochotnika, aby podszedł do rzutnika i zmierzył szerokość karty w spinaczach. Poproś klasę o ponowne głośne policzenie, aby znaleźć odpowiedź.
  3. Jeśli uczniowie nie mają jeszcze spinaczy, rozdaj je. Rozdaj również po jednej kartce papieru dla każdego ucznia. W parach lub małych grupach poproś uczniów, aby ustawili spinacze tak, aby mogli zmierzyć długość kartki papieru.
  4. Korzystając z rzutnika i kartki papieru, poproś ochotnika, aby pokazał, co zrobił, aby zmierzyć długość papieru w spinaczach i poproś klasę o ponowne głośne liczenie.
  5. Poproś uczniów, aby spróbowali samodzielnie zmierzyć szerokość papieru. Zapytaj uczniów, jakie są ich odpowiedzi, a jeśli nie są w stanie wymyślić odpowiedzi zbliżonej do ośmiu spinaczy, ponownie przeprowadź model na przezroczystej kartce.
Poproś uczniów, aby wymienili 10 przedmiotów w klasie, które mogą zmierzyć z partnerem. Zapisz je na tablicy, uczniowie je kopiują. W parach, uczniowie powinni zmierzyć te przedmioty. Porównajcie odpowiedzi jako klasa. Niektórzy uczniowie będą się mylić w swoich odpowiedziach - sprawdźcie je wspólnie i przeanalizujcie cały proces mierzenia za pomocą spinaczy.

Praca domowa i ocena

Uczniowie mogą zabrać małe torebki ze spinaczami do domu i zmierzyć coś w domu. Mogą też narysować swoje zdjęcie i zmierzyć swoje ciało za pomocą spinaczy.

Ocena

Gdy uczniowie pracują samodzielnie lub w grupach, mierząc przedmioty w klasie, przejdź się i zobacz, kto potrzebuje pomocy przy niestandardowych pomiarach. Po wielokrotnych doświadczeniach z pomiarami, wybierz pięć losowych przedmiotów w klasie i poproś uczniów, aby zmierzyli je w małych grupach, co pozwoli ocenić ich zrozumienie tego pojęcia.

Zacytuj ten artykuł Format mla apa chicago Twój cytat Jones, Alexis. "A Kindergarten Lesson Plan for Teaching Non-Standard Measurement." ThoughtCo, Aug. 4, 2021, thoughtco.com/non-standard-measurement-lesson-plan-2312850. Jones, Alexis. (2021, 4 sierpnia). A Kindergarten Lesson Plan for Teaching Non-Standard Measurement. Retrieved from https://www.thoughtco.com/non-standard-measurement-lesson-plan-2312850. Jones, Alexis. "A Kindergarten Lesson Plan for Teaching Non-Standard Measurement." ThoughtCo. https://www.thoughtco.com/non-standard-measurement-lesson-plan-2312850 (accessed September 9, 2021). kopia cytatu
image

Wojciech Kowal

Redakcja lingua-projekt.pl